Khamis, 17 Disember 2009

Salam Maal Hijrah...


Salam ukhwah, buat sahabat-sahabat dan pembaca blog ini... semoga anda dirahmati Allah selalu, insya'Allah... Seperti yang kita sedia maklum antara bulan-bulan yang diharamkan berperang di dlmnya. adalah >>> Zulqaedah, zulhijjah, muharam, rejab -bulan-bulan haram.

“Sesungguhnya bilangan bulan pada sisi Allah adalah dua belas bulan, dalam ketetapan Allah di waktu Dia menciptakan langit dan bumi, di antaranya empat bulan haram. Itulah (ketetapan) agama yang lurus, maka janganlah kamu menganiaya diri kamu dalam bulan yang empat itu.” (Qs. At Taubah: 36)


Satu Muharam detik permulaan. muhasabah diri kembali. ku lihat, terlalu ramai golongan yg berilmu masih tidak beramal dgn ilmunya... kenapa yer? susah sangat ke nak beramal? jika nak kata mereka ni tak dop IMAN tak tepat, tapi lebih tepat ku katakan mereka ni kurang IMAN lah, pembaca setuju tak? jika setuju bagi komen dan pendapat yer...

mampu ke aku istiqamah? tepuk dada tanya IMAN anda yer;)...
doakan ku istiqamah dalam melaksanakan kerja ISLAM ni...

nak ikut tak jln dakwah? keputusan ada di tangan sendiri.
jika anda sayangkan ISLAM teruskan lah dengan perjuang anda tu...
jika tidak akan ada pengganti untuk anda laksanakan kerja ISLAM tersebut....




Wallahua'lam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Firman Allah S.W.T

Mutiara Kata...

Pengamanah Agama:
“ Sesungguhnya seorang muslim itu tidak diciptakan untuk mengikut gelombang, lalu berjalan menuruti langkah manusia ke mana sahaja mereka berjalan dan berhadap.
Tetapi seorang muslim itu diciptakan untuk menghadapi dunia, masyarakat dan peradaban, yang menentukan arah yang wajib dituruti oleh manusia, mendidik dan mengarah kehendak Islam kepada umat manusia kerana mereka punya “risalah”, punyai ilmu yang “yakin”, mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dunia, perjalanan dan arah tujuannya. Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi. ”

Salam Ukhwwah...

We Begin With Nature

iklan

iklan