Ahad, 7 Mac 2010

apa YG penting ni?

Salam. kaifa halukum, waras???

sudah sekian lama ku tidak meng'update' blog ni, pada hari ni, alhamdulillah Allah memberi ku kesempatan utk menaip beberibu patah huruf yg boleh, insya'Allah.

kini ku ditahap pengajian yg lebih tinggi berbanding diploma dulu kala, maka bertambahlah gerak kerja ku sebagai seorang dai'e diperantauan orang ini, ingin ku bicarakan dengan kesempatan yg ada ini, bagui mengatakan MASA. yg mana masa ini adalah begitu penting, jika kita tidak dpt menguruskan nya dengan bijak, maka rugilah kita...

sebagai seorang ahli gerakan, pastinya ianya bijak dalam mengatur masa. dalam masa yg sama kita tidak mengabaikan mana-mana perkara. dan sesuatu perkara itu perlu dinilai denga FIQH AULAWIYATnya (keutamaan yang perlu didahulukan).

jelasnya dalam surah al-asr(demi masa). lihatlah maksud yg tersirat dan tersurat didalam surah itu, pastinya kita sedarnya akan bertapa pentingnya masa itu.

jadi jgnlah kita duk leka dgn perkara-perkara dunia ini, biarlah bersederhana yer asalkan bahagia...

akhir kata, ku minta nasihat dari sahabat-sahabat, bagi menasihati diriku, berilah seberapa byk nasihat supaya dapat ku mengubah sedikit sebanyak sikap ku, Wallahua'lam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Firman Allah S.W.T

Mutiara Kata...

Pengamanah Agama:
“ Sesungguhnya seorang muslim itu tidak diciptakan untuk mengikut gelombang, lalu berjalan menuruti langkah manusia ke mana sahaja mereka berjalan dan berhadap.
Tetapi seorang muslim itu diciptakan untuk menghadapi dunia, masyarakat dan peradaban, yang menentukan arah yang wajib dituruti oleh manusia, mendidik dan mengarah kehendak Islam kepada umat manusia kerana mereka punya “risalah”, punyai ilmu yang “yakin”, mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dunia, perjalanan dan arah tujuannya. Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi. ”

Salam Ukhwwah...

We Begin With Nature

iklan

iklan