Selasa, 20 April 2010

Mcm mana celcom boleh kaya???


Salam pengetahuan untuk anda semua...

menulisnya saya disini, adalah ingin memberitahu pihak tuan-tuan, puan-puan, saudara dan saudari sekalian, mengenai bagaimana celcom boleh meraih keuntungan yang begitu pantas???

ingin tahu???

saya akan menjelaskan jawapan disebalik tabirnya...

skop yg mudah mari kita lihat, apa akan terjadi apabila seseorang itu tidak menjawab panggilan yang mana keduau-dua itu adalah pengguna CELCOM, sudah semestinya tak sampai 10 deringan ianya akan terus kepada "voice mail" iaitu "panggilan peti suara" yang mana ianya akan dirakam serta dikenakan "charge" yg agak berpatutan.

dan yang mana apabila seseorang itu mendapati telefonnya ada "voice mail" maka ianya akan bertindak untuk mendengar, dan sudah semestinya akan dikenakan "charge" yg agak berpatutan jugalah...

disini kita boleh lihat CELCOM akan mendapati income atas angin melalui dua cara tersebut...

jika lima juta orang menggunakan celcom ini, dan kesemuanya voice mail, peh betapa besarnya keuntungan yg dimiliki oleh celcom tersebut...

jadi disini saya memberi inisiatif, bagi dipihak sana agar mendail "1111" bagi menamatkan voice mail tersebut...

supaya tak tertolak kredit sipemanggil tu (dah lah sipemangil tu ada kredit sikit jer, jadinya teraniayalah ia)...

jadi jangan lihat keadilan itu dari sudut sama rata, ini tidak betul.
tapi lihat keadilan itu dari sudut meletakkan sesuatu kena pada tempatnya...

bukan niat utk memburukkan... tepuk dada, fikir-fikirkan lah...;)
Wallahua'lam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Firman Allah S.W.T

Mutiara Kata...

Pengamanah Agama:
“ Sesungguhnya seorang muslim itu tidak diciptakan untuk mengikut gelombang, lalu berjalan menuruti langkah manusia ke mana sahaja mereka berjalan dan berhadap.
Tetapi seorang muslim itu diciptakan untuk menghadapi dunia, masyarakat dan peradaban, yang menentukan arah yang wajib dituruti oleh manusia, mendidik dan mengarah kehendak Islam kepada umat manusia kerana mereka punya “risalah”, punyai ilmu yang “yakin”, mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dunia, perjalanan dan arah tujuannya. Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi. ”

Salam Ukhwwah...

We Begin With Nature

iklan

iklan