Khamis, 26 Ogos 2010

Gembiaranya dapat Buku...;)


Salam Ramadhan pada fasa yg kedua ini yang penuh dengan maghfirah iatu keampunan dari Allah s.w.t.
Dan tidak dilupakan juga yang mana fasa kerahmatan turut bersama dengan fasa keampunan ini, mudah-mudahan kita semua mendapat rahmat serta keampunan daripada Allah s.w.t, insya'Allah.

Baru-baru ini, ku menerima mesej dari sahabat, untuk mengajak ke pertandingan Tilawah al-Quran diperingkat U, huhu...

Maklumlah, aktiviti kerohaniaan begini manalah ada sambutan sangat kat U ni, jika ada pertandingan nyanyian ke, atau perkara-perkara lagho(SIA-SIA), sudah semestinya ramai.

Maklumkan, mereka ni masih belum dikurniakan TAUFIQ, yang mana HIDAYAH tu dah ada pada setiap INSAN, cuma taufiq tu jer yang masih belum menyinari hati mereka...

ku pun sahaja jer nak masuk dalam tilawah quran tu, tengok-tengok ada lah dalam SEPULUH orang jer yg masuk dalam pertandingan tu. Padahal orang yg wujud dalam U ni, adalah kitaran 6000-8000 orang, jika ramai yang bukan Islam tu lain lah cerita...

Nak dipendekkan cerita, berakhirnya pertandingan tu, dan dimenangi sahabat ku yg pernah masuk IMAM MUDA dulu tu...

Alhmadulillah, saguhati yg ku terima, adalah buku-buku yang memang ku gemari. seronok rasa hati apabila dapat melihat buku-buku itu, tambahan pula kat sini sibuk tak berkesempatan utk ku pergi menjengah buku dipusat-pusat bandar ini.

bukunya berkaitan bulan Ramadahn, boleh lah buat buat modal nak beri tazkirah pada kolej-kolej nanti...

Baiklah, sempena pada fasa kedua ini, ku memohon ampun kepada sahabat-sahabat jika ada terkasar bahasa, dan lain-lain yanag menyakitkan hati ke...

Wallahua'lam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Firman Allah S.W.T

Mutiara Kata...

Pengamanah Agama:
“ Sesungguhnya seorang muslim itu tidak diciptakan untuk mengikut gelombang, lalu berjalan menuruti langkah manusia ke mana sahaja mereka berjalan dan berhadap.
Tetapi seorang muslim itu diciptakan untuk menghadapi dunia, masyarakat dan peradaban, yang menentukan arah yang wajib dituruti oleh manusia, mendidik dan mengarah kehendak Islam kepada umat manusia kerana mereka punya “risalah”, punyai ilmu yang “yakin”, mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dunia, perjalanan dan arah tujuannya. Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi. ”

Salam Ukhwwah...

We Begin With Nature

iklan

iklan