Selasa, 31 Ogos 2010

Genaplah Usiaku.;)


Salam 22 Ramadhan, semoga Allah sentiasa merahmati si pembaca blog ini. Alahamdulillah, kini diriku masih diberi peluang, dengan dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki ku bagi bulan ini.

Marilah kita bersama-sama mensyukuri dengan bertasbih, bertahmid serta bertakbir kepada Allah S.W.T, semoga kita diberi kekuatan dalam menempuh mehnah dan tribulasi dunia ini.

29 Ogos adalah hari kelahiran seorang yang diberi Maksud namanya ialah PENAGAMANAH AGAMA, oleh yang demikian disini ku ingin meminta kepada sahabat-sahabat yang mengenali ku, semoga dapat mendoakan kesejahteraan ku dan sentiasa berpegang teguh kepada jalan kebenaran,

Baru-baru ni, bagi program tarbiyah ada menganjurkan tazkir naquba, jadi ku terpaksa mengambil alih tugasan dari sahabat tersebut, nak kata dia bermasalah, ku pun tak mengerti juga. jadi ku mengambil keputusan utk setup sendiri bagi program tersebut.

maka tibalah pada hari program tersebut, program yg ku setup adalah bermula jam 9.00 pagi sharp, dan ku sampai sampai tepat-tepat jam 9.00 pagi, tapi masih tiada orang lagi disitu, dan ku ternampak ustaz yg sedang berdiri, lantas ku pergi mendapatkan kunci di hadapan rumah dengan pasti tersebut.

setelah ku buka pintu pagar pasti tersebut, ku terus bergegas ke tempat ustaz, dan waktu itu ustaz sudahpun masuk kedalam kenderaannya.

ku berasa serba salah, jadi ku pun berjumpa dengan ustaz bagi menghalan ustaz daripada balik.
Akhirnya, ustaz tetap utk balik juga, kerana ustaz telah lama menunggu dari jam 8.30 am.

Lihatlah dari kesilapan yg kecil sudah pun membawa kerugian dalam slot kuliah ustaz.
jadi dalam perbicaraan ku dengan ustaz dalam keadaan nada rendah sahaja, Ustaz memberi tiga perkara : 1-Sampaikan salam ustaz pada sahabat anta, 2-Ini merupakan pengajaran dan 3-Adakah ini tahap pimpinan, para naquba? jika ahli tu agak berbeza lah dari segi penyampaiannya.

Dan mesej Ustaz kepada ku ialah, sebagai Para Naquba, seharusnya menjiwai surah al-asr
Wallahua'alam...

1 ulasan:

  1. Semoga dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yang berpanjangan utk pengamanah agama...amin

    BalasPadam

Firman Allah S.W.T

Mutiara Kata...

Pengamanah Agama:
“ Sesungguhnya seorang muslim itu tidak diciptakan untuk mengikut gelombang, lalu berjalan menuruti langkah manusia ke mana sahaja mereka berjalan dan berhadap.
Tetapi seorang muslim itu diciptakan untuk menghadapi dunia, masyarakat dan peradaban, yang menentukan arah yang wajib dituruti oleh manusia, mendidik dan mengarah kehendak Islam kepada umat manusia kerana mereka punya “risalah”, punyai ilmu yang “yakin”, mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dunia, perjalanan dan arah tujuannya. Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi. ”

Salam Ukhwwah...

We Begin With Nature

iklan

iklan