Jumaat, 24 September 2010

kulaan aku ni...


Seringkali kali kita sebagai seorg muslim, kita pasti akan terlepas pandang pada sesuatu yg amat penting bagi kita, iaitu AMALAN, tanpa amalan tiadalah sesuatu ganjaran, tak kiralah dari segi mana ganjaran tersebut.

Oleh yg demikian, mak ku sentiasa berpesan kepada ku dan adik-adikku, yg mana jgn lah kita terleka dengan duniawi ini, dan jika nak buat baik tu, jgn sampai org lain yg tahu, ini lah pesanan mak ku yg semakin lanjut usianya, serta ayah ku juga ku akan sentiasa mendoakan kesejahteraan kedua ibubapaku, keluargaku, sahabatku dan umat Islam akan sentiasa sihat sejahtera dan dipermudahkan segala urusan, insya'Allah.

yg dikata buat kebaikan seorg diri tanpa ada org lain yg tahu iaitu kita bayangkan yg mana apabila kita buat suatu amalan kejahatan mcm mana? adakah kita akan tunjjukkan amalan kejahatan kita itu? sudah semestinya tidak kan, lagi-lagi anda sbg seorg ahli jemaah, mestilah nak kena jaga THIQAH kan kan kan....

tepuk dada tanyalah iman yer, tanpa amalan siapalah kita, jadi ikhlaskan hati, dan sentiasa ingat yg Allah sentiasa memerhatikan kita pada setiap masa. jadi hati-hatilah pada setiap amalan yg akan dilaksanakan, dan pastikan amalan yg akan dilaksanakan itu tidak ada unsur-unsur riak, ujub dan sum'ah...

insya'Allah, akhir kata dari ku: "BERAMAL KERANA ALLAH" mudah-mudahan dipelihara iman kita, Wallahua'lam...

1 ulasan:

  1. tenangnya jiwa, setelah lihat ikan-ikan ni berenang... maha suci Allah, yg mengizinkan pertemuan ini...

    BalasPadam

Firman Allah S.W.T

Mutiara Kata...

Pengamanah Agama:
“ Sesungguhnya seorang muslim itu tidak diciptakan untuk mengikut gelombang, lalu berjalan menuruti langkah manusia ke mana sahaja mereka berjalan dan berhadap.
Tetapi seorang muslim itu diciptakan untuk menghadapi dunia, masyarakat dan peradaban, yang menentukan arah yang wajib dituruti oleh manusia, mendidik dan mengarah kehendak Islam kepada umat manusia kerana mereka punya “risalah”, punyai ilmu yang “yakin”, mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dunia, perjalanan dan arah tujuannya. Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi. ”

Salam Ukhwwah...

We Begin With Nature

iklan

iklan