Isnin, 21 Februari 2011

kesempatan dalam berpolitik...


Alhamdulillah, tamat jua modul ku utk sem ini, dan diperlihat keadaan sekarang yang menghampiri PRU yg ke-13, jadi dah nampak tanda-tanda politik yg dimainkan diperingkat kampus, lebih-lebih lagi di uitm ini.

Sepintas lalu, dan sekadar makluman buat pembaca blog ini, yang mana setiap agenda kerajaan pasti akan diselitkan dengan beberapa modul khas, dengan tujuan bagi brain wash kepada student, tapi jika dilihat tidak semudah itu utk mereka mengaburi pandangan mahasiswa yang dah celik dengan dunia skrng yer...

jadi nya baru-baru ini, ku telah mengikuti beberapa slot modul yg terdiri daci ceramah dan juga ldk, yg hanya menyentuh pasal politik semata-mata. oleh yg demikian, yang mana terdapat juga ahli j dahulu, yg mana tak memahami konsep SIRRRRRRRRRR, maka ianya dengan sambil lewa akan mempamerkan dirinya akan sifat kebangkangan...

Dan bagi yg memahami, sudah pastinya terdapat pelbagai cara dalam, menngatasinya... sebutlah apa-apa pun, asalkan ianya mampu mengharuginya..

Wallahua'alam, selamat berkempen kepada yg berkempen...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Firman Allah S.W.T

Mutiara Kata...

Pengamanah Agama:
“ Sesungguhnya seorang muslim itu tidak diciptakan untuk mengikut gelombang, lalu berjalan menuruti langkah manusia ke mana sahaja mereka berjalan dan berhadap.
Tetapi seorang muslim itu diciptakan untuk menghadapi dunia, masyarakat dan peradaban, yang menentukan arah yang wajib dituruti oleh manusia, mendidik dan mengarah kehendak Islam kepada umat manusia kerana mereka punya “risalah”, punyai ilmu yang “yakin”, mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dunia, perjalanan dan arah tujuannya. Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi. ”

Salam Ukhwwah...

We Begin With Nature

iklan

iklan